pietentraining tips gevraagd

• intochtpiet

Om de pieten die meewerken aan onze intocht een goede voorbereiding te geven zou ik ze graag een pietentraining geven.

Hierbij zal de nadruk liggen op afspraken rondom de intocht, maar vooral op hoe een piet zich gedraagt, wat een piet niet en wat hij/zij vooral wel doet.

Wie heeft er nog tips voor me waar ik speciaal aandacht aan kan geven en hoe ik dit praktisch aan kan pakken. Het moet natuurlijk geen saaie “les” worden, maar een leuke voorbereidingsmiddag.

Dank je wel voor het meedenken!

De intochtpiet.

p.s. ik ben dus niet op zoek naar de zgn pietentrainingen die op scholen en verenigingen gedaan worden met de kinderen als invulling van een sinterklaasochtend/middag

• patricia timmers

hoi hoi

Wij hebben ook elk jaar een intocht te organiseren wat wij onze pieten mededelen is:

GEEN ALCOHOL pas als ze weer schoon zijn mogen ze drinken

NIET ROKEN als je buiten bent en er kinderen in de buurt zijn

GEEN NAMEN roepen van andere zwarte pieten dus de namen zoals ze in het echt heten, wel piet of zwarte piet of iets in die trand.

NIET VOORBIJ LOPEN zonder iets tegen de kinderen te zeggen die staan te roepen staat zo raar als een kind een zwarte piet roept en het kind krijgt geen contact.

AANDACHT HOUDEN VOOR KINDEREN en niet voor elkaar het kan gebeuren dat er (zeker met tieners) iemand wel leuk vind die ook mee doet als zwarte piet en dus meer met elkaar bezig zijn dan met de kinderen ja dat kan natuurlijk niet.

HOU ELKAAR IN DE GATEN dat alles nog goed zit en geen scheve pruiken hebt en geen witte plekken te zien zijn.

Verder maak het gewoon gezellig en doe maar lekker gek daar zijn zwarte pieten voor.

Zo ik hoop dat je aan deze tips iets hebt. Veel succes ermee

groetjes patricia

• intochtpiet

Dank je wel voor het meedenken!!

• Iris van Nispen

hoi! Ik ben in om pieten ook pieten te laten zijn, ik wil best een training komen geven in ruil voor reiskostenvergoeding. Lijkt het je wat? Stuur dan een mailtje naar schrijf_zwarte_piet@hotmail.com of kijk op www.pepernoten.tk

• siegfried Peeters

ik ben een zwarte piet pak gekregen van een vriend.

Dit pak wil ik aantrekken in november/december.

Ik heb nog nooit voor zwarte piet gespeeld.

Ik ben een verlegen belg van 39, maar woon in Nederland.

Zou u informatie kunnen toezenden, van uw ‘pietentraining’?

Mijn E-mail adres is: siegfriedpeeters@yahoo.com